Saturday 9 November 2013

Road trip Shah Alam - Ko Samui - Shah Alam (bhg 2)

Jalan-jalan di ko samui....



berbekal kan map yang di sediakan oleh hotel aku... samui beach resort.... aku pun cube meraound ngan bini serta husna n iman... besar kot pulau nie... cam pulau langkawi pun ade... perut pun lapar... cari kedai makakn dulu lah yer....


kat ko samui nie tak banyk kedai makanan muslim... n klu boleh nak dtg sini bawak lah makanan sendiri.... puas gak nak cari kedai makan muslim.... kat ko samui nie juga ada muslim village tapi kedai yg betul2 halal susah nak cari lah....


makan dulu lah... sebab pas nie nak berjalan.. kang lapar tak best nak berjalan....



berselera sungguuh husna makan... lapar agaknye kot... makcik kedai nie paham cakap melayu... senang nak cakap nak makan ape.... tapi serve die lambat lah... sabo jer lah.... kedai nye dekat jer dengan muslim village.. tapi sebelah kedai ade tokong kot... 


melawat big budha... tgk jer.. tak wat ape2... pas tue nak shopping sikit kat sini.. die org kate shopping kat sini murah jer... kt kgt lah... tip aku nie pun bukan nak shopping sgt pun... buget jer...



tgk jer lah tang jauh.... malas nak panjat... kene bukak kasut kot....


kali nie aku ke the best view point yg ade kat ko samui nie.... jalan die ok n cantik.... tak ade lah bnyk lubang... tapi terlalu curam... klu bwk kete biase n full passenger... tak payah lah naik.... menyeksa kereta jer kot... 



akhirnya sampi juga... kesian kete aku....




view point... biase jer... aku ingat dapat lah 360 darjah punye view....  klu nak dapat lagi cun punye view point kene lah layan 4x4 punye kereta....


pas turun dari view point aku g lah melawat gajah... elephant treking... tengook jer lah kan.. nak naik sape plak nak jage anak aku.... nak tunjuk kan kat husna elephant...




klu tak ade anak bleh gak aku g layan treking... g highest waterfall kat sini.... tgk map jer lah.... 




elephant...... 


si bulat....


anak2 pun dah penat... balik jer lah hotel... husna asik ajak nak g mandi pool jer... layan jer lah....



si bulat tido ngan ummi die.....


bersambung.....





No comments:

Post a Comment